20 mars 2010

lördag

En riktig "slapp"dag. Jag började dagen med att tvätta 07.00-11.00. Sedan satt vi på balkongen i SOL. Det var så härligt. P sprang ner på systembolaget och köpte en skumpa,Carrington. Första skumpan på balkongen i solen och värmen,så härligt. Vi trodde att farfar som är i stockholm skulle komma i dag ,men det blev inte så. Vi har haft en toppen dag.  Vi hade önskat att fira den med goda vännerna familjen B, men det får bli en annan helg,eller hur A???
Vi måste absolut träffas med en skumpa i vårsolen

7 mars 2010

Kanske kommer jag i gång nu

Det var länge sedan jag skrev något nu. Luften gick liksom ur mig sedan både datorn och kameran lagt av.
Mycket har hänt,både roliga och tråkiga saker.  En rolig sak är att vi äntligen slagit till och köpt en ny ordentlig bil. Alla våra bilar har haft två siffriga år i ålder,men nu har vi en Renault Grand Scenic (7 sitsig ) en -06.
Håll nu bara tummarna att ingen tänder eld på vårat garage igen.

P och jag var på fest förra helgen. Min chef fyllde 60 år och firade med smokingfest på Stallmästargården. Han hade hyrt det gamla tingshuset och vi firade natten lång
Det var riktigt roligt att få klä upp sig ordentligt

Annars flyter livet på
A har sökt till gymnasiet nu och W har precis fått veta att han fått en plats på förskoleklassen på Lundskolan.
Den lokala fotbollsklubben har skickat ut en inbjudan till honom om knatteskola i vår och han kan knappt vänta.
A har tagit uppehåll från fotbollen och satsar helhjärtat på skolan. Det går jättebra för honom. Både han och mellansonen J är nu längre än jag.

Vi har massor av snö. W älskar det. Vi andra kanske inte tycker att det är fullt lika kul.

                                                                                    

15 jan. 2010

Fredag

Fredagskväll och helg. Jag var ledig i dag och A var hemma för han hade så ont i halsen och W kräktes i morse men bara en gång ,sedan var det full rulle. Jag han tvätta två omgångar i tvättstugan,sedan åkte jag .A och W till J-berg. Jag och P skall på en stor fest i slutet på februari på Stallmästargården i Stockholm,kläd index är smoking så jag letar klännig nu. P har lätt för han kan både hyra smoking och skor, men jag....???? suck. Jag är ju ingen mode människa,jag kan ha samma kläder i åratal för att de är ju sköna,kanske för att jag inte har någon dotter,vad vet jag.  Nu måste jag hitte den perfekta klänningen och det är inte lätt kan jag lova.

Vi drack lite Anna,godaste mousserande som finns


Sedan drack vi miljövin till pestokyckling


Lyckades fånga tre grabbar på bild.
Kanske en utmaning???? Tonårsgrabbar

13 jan. 2010

Olycka

De ringde från dagis : W har trillat i rutchbanan och slagit sig. Fröken A har kört honom till vårdcentralen-
Först tänkte jag ,oj,men vi har ju varit med förr. Mellan sonen J han kraschade hela tiden och överallt.
W hade fått ett djupt jack i hackan och är både limmad och tejpad.
Han var sedan den stora hjälten på dagis och fick berätta sin historia massor av gånger för nyfikna kompisar.

Lite omskakad var han




Till hans stora glädje får han inte tvätta hakan och halsen på sju dagar

6 jan. 2010

VIKTIGT MEDDELANDE

Hej alla.
Eftersom vi har lite datorpaj har jag lagt till en mobilblogg i menyn bloggar jag följer. Den heter A: Ullis med tre mobil blogg..
Där ser ni lite av vad vi gjort på landet . Titta gärna in där i bland. Kram till er alla

2 jan. 2010

Nyår

Vi hade besök av våra kompisar från Ö-våla över nyår.
Vi har varit hemma hos dem de senaste fem åren och nu skulle vi vara hos oss.
Vi hade jättetrevligt

Efter en fantastisk middag vilade vi ut i "salongen"

W fick en jättegod röd drink som smakade blåbär


Gott nytt år


Ungdom med Pommac


W med sin stora idol H spanade in fyrverkeriet som var helt fantastiskt


Landet

Vi åkte upp några dagar till vår stuga i Ö-våla
Det var jättehärligt. Kallt och massor av snö

De stora grabbarna sattes i arbete direkt. Vi har en stor tomt och det var massor att skotta undan


En härlig grej med friluftsliv.när man annars bor i lägenhet ,är grillen.
Kallt,tja -22
Men som P säger: Det finns varma kläder

Vedeldad grillning.
Ungar och vuxna njöt i fulla drag

Nu är vi hemma några dagar. P skall jobba. A har fotboll.
Jag sticker snart upp till V-la igen med de två andra barnen. Deras kusiner är redan där


31 dec. 2009

Juldagen


På Juldagen tog vi en promenad till farmor för att äta middag


W var väldigt hjälpsam och stackars farmor fick massor av hjälp


De stora grabbarna var väldigt upptagna med sina nya mobiler


Vi lät oss väl smaka


W har levt på prinskorv och köttbullar i flera dagar nu


Sedan öppnade vi julklappar

25 dec. 2009

Tack

Grabbarna fick kuvert med pengar i av Farfar och C.

God Jul W från Farfar och C står det på paketet.


Vi öppnade W`s och köpte en julklapp
Så här glad blev W. Det är en Svampbobsmörgåsgrill.
Tack snälla ni för julklapparna
Kram

Julafton

Julafton firas hemma hos oss med mormor och morfar

W hjälper till att duka


Alla pojkar fick Spiderman servetter i år


A vaktade granen


Mormor med två grabbar


Morfar med två


Julbord


Även katten fick vara med


Korv är gott

Jul

Julen för oss firas i tre dagar.
Vi börjar hemma hos mina föräldrar,dan före julafton, med stor middag för släkten.
Då träffar vi mina kusiner och deras mamma , vi ses inte så ofta nu så den här kvällen känns extra rolig

Förberedelser i köket av värdfolket


Hungriga pojkar


Kusinerna R och D och mamma I


Ännu fler kusiner


Farfars flicka


Världens bästa D

20 dec. 2009

Julblomma

Den här fantastiska julstjärnan fick jag av min svägerska E i dag.

Det är den mest otroliga blomma jag sett

Gran

Lite bilder från när vi ordnade vår julgran i dag



W var nöjd


Det här är vår "stjärna" W har gjort den.
Den pryder toppen av vår gran.
Är den inte fin

Finbesök

Helt plötsligt stod han där,i vårat vardagsrum.
Spiderman

Vi blev lite rädda


Han var ganska snäll


Utskjutandet av spindelväv fungerade inte som han hade tänkt sig


Även en stor superhjälte behöver en mamma och en kram ibland

18 dec. 2009

GOD JUL TILL ALLA

VI kan inte skicka några julkort i år. P`s och min dator är trasig och på den ligger de bilder vi skulle använda till vårat kort plus alla våra andra tusen kort vi tagit. Vi skall lämna in den nu och försöka rädda det som går sedan blir det nog en extern hårddisk i det här hushållet.
Tack familjen B för det jättefin julkortet på era gulliga ungar.
W brukar titta på det och peka på F och säga: den känner jag.
Så här är våran julhälsning till alla nära och kära
...............


GOD JUL 
OCH ETT
GOTT NYTT ÅR
ÖNSKAR VI ER ALLA

W`s tomtesamling


snö

I onsdags hade jag lovat W att ha med snowracern till dagis när jag skulle hämta honom.
Oj vad kul vi hade på hemvägen.
Nu hoppas vi att snön får ligga kvar så det kan bli mer pulkaåkning


16 dec. 2009

Lucia

Lucia firades traditionsenligt  den 14 december på dagis. W var pepparkaksgubbe. Han gick in i rollen med stort allvar och "rockade loss " till pepparkakssången

När han kom hem var han jättetrött.
P började att sätta upp vår nya hallhylla och då piggnade han till,man måste ju hjälpa till.
Av erfarenhet vet jag att man skall uppmuntra denna hjälpsamhet för innan man vet ordet av är de 15-år och säger:- Va skall jag??? Varför???Tror du att jag är slav eller?????
Då kan man påminna dem om deras hjälpsamma år