Så här härligt såg vårat improviserade kräftbord ut
29 aug. 2010
Hemma
Jag och W har varit på landet med mormor. Vi hade det jätteskönt. P och grabbarna var ute på diverse saker och morfar var i Lindköping på Flygplansmuseet med hemvärnet. Jag passade också på att hälsa på bästa kompisen U och hennes familj,vi hade inte sets sen i sommras.
Nu har vi köpt svenska signalkräftor,till älsta sonens stora glädje,som vi skall ha som söndagsmiddag.
Nu har vi köpt svenska signalkräftor,till älsta sonens stora glädje,som vi skall ha som söndagsmiddag.
26 aug. 2010
NU NI
Nu är jag på gång. Jag har fått en egen dator,min alldeles egen. Inga söner eller maken som kan ta den. Bara min. Nu skall det bli blogg igen. Hurra!!!!!!!!!!
20 mars 2010
lördag
En riktig "slapp"dag. Jag började dagen med att tvätta 07.00-11.00. Sedan satt vi på balkongen i SOL. Det var så härligt. P sprang ner på systembolaget och köpte en skumpa,Carrington. Första skumpan på balkongen i solen och värmen,så härligt. Vi trodde att farfar som är i stockholm skulle komma i dag ,men det blev inte så. Vi har haft en toppen dag. Vi hade önskat att fira den med goda vännerna familjen B, men det får bli en annan helg,eller hur A???
Vi måste absolut träffas med en skumpa i vårsolen
Vi måste absolut träffas med en skumpa i vårsolen
7 mars 2010
Kanske kommer jag i gång nu
Det var länge sedan jag skrev något nu. Luften gick liksom ur mig sedan både datorn och kameran lagt av.
Mycket har hänt,både roliga och tråkiga saker. En rolig sak är att vi äntligen slagit till och köpt en ny ordentlig bil. Alla våra bilar har haft två siffriga år i ålder,men nu har vi en Renault Grand Scenic (7 sitsig ) en -06.
Håll nu bara tummarna att ingen tänder eld på vårat garage igen.
P och jag var på fest förra helgen. Min chef fyllde 60 år och firade med smokingfest på Stallmästargården. Han hade hyrt det gamla tingshuset och vi firade natten lång
Mycket har hänt,både roliga och tråkiga saker. En rolig sak är att vi äntligen slagit till och köpt en ny ordentlig bil. Alla våra bilar har haft två siffriga år i ålder,men nu har vi en Renault Grand Scenic (7 sitsig ) en -06.
Håll nu bara tummarna att ingen tänder eld på vårat garage igen.
P och jag var på fest förra helgen. Min chef fyllde 60 år och firade med smokingfest på Stallmästargården. Han hade hyrt det gamla tingshuset och vi firade natten lång
Det var riktigt roligt att få klä upp sig ordentligt
Annars flyter livet på
A har sökt till gymnasiet nu och W har precis fått veta att han fått en plats på förskoleklassen på Lundskolan.
Den lokala fotbollsklubben har skickat ut en inbjudan till honom om knatteskola i vår och han kan knappt vänta.
A har tagit uppehåll från fotbollen och satsar helhjärtat på skolan. Det går jättebra för honom. Både han och mellansonen J är nu längre än jag.
Vi har massor av snö. W älskar det. Vi andra kanske inte tycker att det är fullt lika kul.
15 jan. 2010
Fredag
Fredagskväll och helg. Jag var ledig i dag och A var hemma för han hade så ont i halsen och W kräktes i morse men bara en gång ,sedan var det full rulle. Jag han tvätta två omgångar i tvättstugan,sedan åkte jag .A och W till J-berg. Jag och P skall på en stor fest i slutet på februari på Stallmästargården i Stockholm,kläd index är smoking så jag letar klännig nu. P har lätt för han kan både hyra smoking och skor, men jag....???? suck. Jag är ju ingen mode människa,jag kan ha samma kläder i åratal för att de är ju sköna,kanske för att jag inte har någon dotter,vad vet jag. Nu måste jag hitte den perfekta klänningen och det är inte lätt kan jag lova.
Vi drack lite Anna,godaste mousserande som finns

Sedan drack vi miljövin till pestokyckling

Lyckades fånga tre grabbar på bild.
Kanske en utmaning???? Tonårsgrabbar
13 jan. 2010
Olycka
De ringde från dagis : W har trillat i rutchbanan och slagit sig. Fröken A har kört honom till vårdcentralen-
Först tänkte jag ,oj,men vi har ju varit med förr. Mellan sonen J han kraschade hela tiden och överallt.
W hade fått ett djupt jack i hackan och är både limmad och tejpad.
Han var sedan den stora hjälten på dagis och fick berätta sin historia massor av gånger för nyfikna kompisar.
Lite omskakad var han
Till hans stora glädje får han inte tvätta hakan och halsen på sju dagar
6 jan. 2010
VIKTIGT MEDDELANDE
Hej alla.
Eftersom vi har lite datorpaj har jag lagt till en mobilblogg i menyn bloggar jag följer. Den heter A: Ullis med tre mobil blogg..
Där ser ni lite av vad vi gjort på landet . Titta gärna in där i bland. Kram till er alla
Eftersom vi har lite datorpaj har jag lagt till en mobilblogg i menyn bloggar jag följer. Den heter A: Ullis med tre mobil blogg..
Där ser ni lite av vad vi gjort på landet . Titta gärna in där i bland. Kram till er alla
2 jan. 2010
Nyår
Vi hade besök av våra kompisar från Ö-våla över nyår.
Vi har varit hemma hos dem de senaste fem åren och nu skulle vi vara hos oss.
Vi hade jättetrevligt
Efter en fantastisk middag vilade vi ut i "salongen"
W fick en jättegod röd drink som smakade blåbär
Gott nytt år
Ungdom med Pommac
W med sin stora idol H spanade in fyrverkeriet som var helt fantastiskt
Landet
Vi åkte upp några dagar till vår stuga i Ö-våla
Det var jättehärligt. Kallt och massor av snö
De stora grabbarna sattes i arbete direkt. Vi har en stor tomt och det var massor att skotta undan
En härlig grej med friluftsliv.när man annars bor i lägenhet ,är grillen.
Kallt,tja -22
Men som P säger: Det finns varma kläder
Vedeldad grillning.
Ungar och vuxna njöt i fulla drag
Nu är vi hemma några dagar. P skall jobba. A har fotboll.
Jag sticker snart upp till V-la igen med de två andra barnen. Deras kusiner är redan där
31 dec. 2009
Juldagen
På Juldagen tog vi en promenad till farmor för att äta middag
W var väldigt hjälpsam och stackars farmor fick massor av hjälp
De stora grabbarna var väldigt upptagna med sina nya mobiler
Vi lät oss väl smaka
W har levt på prinskorv och köttbullar i flera dagar nu
Sedan öppnade vi julklappar
25 dec. 2009
Tack
Grabbarna fick kuvert med pengar i av Farfar och C.
God Jul W från Farfar och C står det på paketet.
Vi öppnade W`s och köpte en julklapp
Så här glad blev W. Det är en Svampbobsmörgåsgrill.
Tack snälla ni för julklapparna
Kram
Julafton
Julafton firas hemma hos oss med mormor och morfar
W hjälper till att duka
Alla pojkar fick Spiderman servetter i år
A vaktade granen
Mormor med två grabbar
Morfar med två
Julbord
Även katten fick vara med
Korv är gott
Jul
Julen för oss firas i tre dagar.
Vi börjar hemma hos mina föräldrar,dan före julafton, med stor middag för släkten.
Då träffar vi mina kusiner och deras mamma , vi ses inte så ofta nu så den här kvällen känns extra rolig
Förberedelser i köket av värdfolket
Hungriga pojkar
Kusinerna R och D och mamma I
Ännu fler kusiner
Farfars flicka
Världens bästa D
20 dec. 2009
Julblomma
Den här fantastiska julstjärnan fick jag av min svägerska E i dag.
Det är den mest otroliga blomma jag sett
Gran
Lite bilder från när vi ordnade vår julgran i dag
W var nöjd
Det här är vår "stjärna" W har gjort den.
Den pryder toppen av vår gran.
Är den inte fin
Finbesök
Helt plötsligt stod han där,i vårat vardagsrum.
Spiderman
Vi blev lite rädda
Han var ganska snäll
Utskjutandet av spindelväv fungerade inte som han hade tänkt sig
Även en stor superhjälte behöver en mamma och en kram ibland
18 dec. 2009
GOD JUL TILL ALLA
VI kan inte skicka några julkort i år. P`s och min dator är trasig och på den ligger de bilder vi skulle använda till vårat kort plus alla våra andra tusen kort vi tagit. Vi skall lämna in den nu och försöka rädda det som går sedan blir det nog en extern hårddisk i det här hushållet.
Tack familjen B för det jättefin julkortet på era gulliga ungar.
W brukar titta på det och peka på F och säga: den känner jag.
Så här är våran julhälsning till alla nära och kära
...............
GOD JUL
OCH ETT
GOTT NYTT ÅR
ÖNSKAR VI ER ALLA
W`s tomtesamling
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













































