14 sep. 2010

Världens bästa storebror



Jag har nog världens goaste sextonåring. Emmelanåt kan han vara jättejobbig,sur och allmänt tonårig,men som i dag är han bara bäst.     Vi hade en stressig tisdag med kvartsamtal,föräldrarmöte och dessutom jobbar jag sent.   A hämtade sin lillebror på fritis,lekte med honom ett par timmar och lagade sedan middag.
Visserligen hade jag gjort en kycklinggyta i förväg,men han kokade ris och värmde grytan och gjorde sallad.
 När jag kom hem hade de ätit ,plockat ur diskmaskinen och satt på en ny.    W såg en film och A spelade X-box.  För mig,som var trött,vara det bara att lägga upp en varm portion middag. Vilket lyx.
Han blir nog en bra pappa någon gång i framtiden. Det finns hopp

1 kommentar:

  1. Jag är stolt - fembarn och fem tiopoängare..
    men Axel är först och bäst ! men konkurrensen är knallhård!

    SvaraRadera