Mellansonen,min lilla kille, har haft hela sitt rum fullt med tjejer. Jättesöta ,gulliga tjejer.
Hjäääälp. Han har blivit stor :)
17 sep. 2010
fotboll
W spelar fotboll i IFK Viksjös knattefotbollsskola. Han älskar det. I går hade det regnat rejält. Konstgräsmattan var genomblöt. Alla föräldrar var jätteoroliga men ungarna hade jättekul. De lekte Zlatan . Glidtacklingar och målfirande a`la sälen. Han var såååå blöt efter träningen,men vad gör det,han var ju lycklig.
Lite bilder.........
Åntligen på väg till träning
Killar som vill börja...
Disciplinerade
"Zlatan junior"
Lite bilder.........
Åntligen på väg till träning
Killar som vill börja...
Disciplinerade
"Zlatan junior"
14 sep. 2010
Världens bästa storebror
Visserligen hade jag gjort en kycklinggyta i förväg,men han kokade ris och värmde grytan och gjorde sallad.
När jag kom hem hade de ätit ,plockat ur diskmaskinen och satt på en ny. W såg en film och A spelade X-box. För mig,som var trött,vara det bara att lägga upp en varm portion middag. Vilket lyx.
Han blir nog en bra pappa någon gång i framtiden. Det finns hopp
12 sep. 2010
Mamma titta!!!!!!!!!
Jag stod vid diskbänken i köket med ryggen vänd mot ingången då jag hör yngsta grabbeb säga :
- Mamma,mamma . Titta vad jag kan !
-Ja ,ja sade jag lite ointresserat. Jag vet ju att en snart sexåring kan allt från att vara en krälande orm till en flygande superhjälte.
- Men titta då. Jag trillar ju ner snart.
Jag vände mig om och det här är vad jag såg............
- Mamma,mamma . Titta vad jag kan !
-Ja ,ja sade jag lite ointresserat. Jag vet ju att en snart sexåring kan allt från att vara en krälande orm till en flygande superhjälte.
- Men titta då. Jag trillar ju ner snart.
Jag vände mig om och det här är vad jag såg............
11 sep. 2010
Trav
Trav eftermiddag. Jackpott med tillbehör. Tv`n är bokad av P och vi andra är hänvisade till någon av hushållets andra tvapparater om vi vill se något annat
Trav godis för "små"
För "stora"
"Fångar" i travet
En del bryr sig inte alls
8 sep. 2010
Ingen bra dag
En del dagar blir bara BLÄ. Började bra men av olika anledningar blev det botten. Jag mådde så dåligt när jag kom hem. Min underbara make satte mig i soffan. Han gav mig ett glas rött och fixade middag,fast det egentligen var min matdag. Fiskgryta som var underbar. Nu mår jag så mycket bättre. Tack P , älskar dig
6 sep. 2010
falukorvgryta
Hade gjort en falukorvgryta med massor av rotfrukter i. Grabbarna tittade på den med skeptiska blickar.
Allt gick åt,de tyckte att det var jättegott. Vi har börjat med nyttiga matveckor. Mycket med färska grönsaker,rotfrukter och bönor. Det var en bra början i dag. I morgon blir det Chilli con carne
Allt gick åt,de tyckte att det var jättegott. Vi har börjat med nyttiga matveckor. Mycket med färska grönsaker,rotfrukter och bönor. Det var en bra början i dag. I morgon blir det Chilli con carne
5 sep. 2010
söndag
Vilken dag. Vi började med en riktig långfrukost. Sedan åkte vi och handlade för veckan som kommer. Vi provade en ny Ica Maxi i Sollentuna,tänkte att det kunde vara kul med lite nytt istället för vår "gamla vanliga" ICA. Hem och lämna maten för att sedan åka vidare till IKEA. Vi och 500.000 till hade kommit på samma ide´,gud vad med folk det var. Vi fick leta efter en parkeringsplats. Egentligen är det idiotiskt att åka till IKEA på en helg,när vi har så nära till butiken.
Hemma igen så satte vi igång att städa i köket. Nu ligger vi utslagna i var sin soffa. Ungarna fick nöja sig med rester från i går till middag. :)
Hemma igen så satte vi igång att städa i köket. Nu ligger vi utslagna i var sin soffa. Ungarna fick nöja sig med rester från i går till middag. :)
4 sep. 2010
Lördagsmiddag a´la Forselius
Nästan alla är hemma och äter middag i kväll. Den enda som är borta är J,som skall sova över hos en kompis. Jag och W har lagat middag.
Rostbiffstek blev det
W fixade salladen
Man får smaka
Grekisk sallad blev det
Rasmus höll sig i närheten hela tiden. Kanske att han kunde få en smakbit
Så här fint blev det. W gjorde såsen också. Aldrig har någon rört så frenetiskt,men gott blev det
Äldst och yngst fångade på bild på väg hem från ICA där de köpt läsk
Lördagmorgn
Så här mysigt kan man ha en lördagmorgon med katt och messmörsmackor. Annars har vi en slappdag. Maken kom hem 03.30 och hade haft jättekul och var jättepratsugen. Själv skulle jag upp och tvätta 06.45 och var inte alls lika pratsugen,men vad gör man inte för kärleken...............
3 sep. 2010
Fredagskväll
Fredagskväll och jag sitter i soffan ensam och övergiven. Vad hände med fredagsmyset??????
Maken är på fotbollslandskamp,älsta sonen på fest,mellansonen "lanar" och yngasta sonen är hos kompisen L och leker. Nä egentligen är det inte så synd om mig. Det är lugnt och skönt och jag får välja själv vilket TV program jag vill se. Bäst att passa på att njuta . Snart kommer de hem en efter en....... :)
Maken är på fotbollslandskamp,älsta sonen på fest,mellansonen "lanar" och yngasta sonen är hos kompisen L och leker. Nä egentligen är det inte så synd om mig. Det är lugnt och skönt och jag får välja själv vilket TV program jag vill se. Bäst att passa på att njuta . Snart kommer de hem en efter en....... :)
2 sep. 2010
fotboll
Har precis stått i en timme och tittat på yngsta sonen och elva andra sexåringar som spelar fotboll hellre än bra. De är så fantastiska. Kallt var det också. De är så roliga att se på. Några spelar faktiskt fotboll. Andra ägnar sig åt karate,kull,brottning och mycket annat än fotboll,men kul har de i alla fall . Det är ju det som är det viktigaste :)
Längtar tills i morgon
Nu har jag varit sjuk i tre tråkiga dagar. Jag har sett alla de gamla repriserna som går på tv,Dynastin,Falcon Crest,A -team etc etc. Nu skall det bli kul att komma tillbaka till jobbet. En av mina chefer ringde i dag för att höra hur det var,det är jag inte bortskämd med. Jag blev jätteglad.
A och J ligger i varsin säng med feber, snoriga näsor och hosta . I morgon får de klara sig själva.
A och J ligger i varsin säng med feber, snoriga näsor och hosta . I morgon får de klara sig själva.
29 aug. 2010
Hemma
Jag och W har varit på landet med mormor. Vi hade det jätteskönt. P och grabbarna var ute på diverse saker och morfar var i Lindköping på Flygplansmuseet med hemvärnet. Jag passade också på att hälsa på bästa kompisen U och hennes familj,vi hade inte sets sen i sommras.
Nu har vi köpt svenska signalkräftor,till älsta sonens stora glädje,som vi skall ha som söndagsmiddag.
Nu har vi köpt svenska signalkräftor,till älsta sonens stora glädje,som vi skall ha som söndagsmiddag.
26 aug. 2010
NU NI
Nu är jag på gång. Jag har fått en egen dator,min alldeles egen. Inga söner eller maken som kan ta den. Bara min. Nu skall det bli blogg igen. Hurra!!!!!!!!!!
20 mars 2010
lördag
En riktig "slapp"dag. Jag började dagen med att tvätta 07.00-11.00. Sedan satt vi på balkongen i SOL. Det var så härligt. P sprang ner på systembolaget och köpte en skumpa,Carrington. Första skumpan på balkongen i solen och värmen,så härligt. Vi trodde att farfar som är i stockholm skulle komma i dag ,men det blev inte så. Vi har haft en toppen dag. Vi hade önskat att fira den med goda vännerna familjen B, men det får bli en annan helg,eller hur A???
Vi måste absolut träffas med en skumpa i vårsolen
Vi måste absolut träffas med en skumpa i vårsolen
7 mars 2010
Kanske kommer jag i gång nu
Det var länge sedan jag skrev något nu. Luften gick liksom ur mig sedan både datorn och kameran lagt av.
Mycket har hänt,både roliga och tråkiga saker. En rolig sak är att vi äntligen slagit till och köpt en ny ordentlig bil. Alla våra bilar har haft två siffriga år i ålder,men nu har vi en Renault Grand Scenic (7 sitsig ) en -06.
Håll nu bara tummarna att ingen tänder eld på vårat garage igen.
P och jag var på fest förra helgen. Min chef fyllde 60 år och firade med smokingfest på Stallmästargården. Han hade hyrt det gamla tingshuset och vi firade natten lång
Mycket har hänt,både roliga och tråkiga saker. En rolig sak är att vi äntligen slagit till och köpt en ny ordentlig bil. Alla våra bilar har haft två siffriga år i ålder,men nu har vi en Renault Grand Scenic (7 sitsig ) en -06.
Håll nu bara tummarna att ingen tänder eld på vårat garage igen.
P och jag var på fest förra helgen. Min chef fyllde 60 år och firade med smokingfest på Stallmästargården. Han hade hyrt det gamla tingshuset och vi firade natten lång
Det var riktigt roligt att få klä upp sig ordentligt
Annars flyter livet på
A har sökt till gymnasiet nu och W har precis fått veta att han fått en plats på förskoleklassen på Lundskolan.
Den lokala fotbollsklubben har skickat ut en inbjudan till honom om knatteskola i vår och han kan knappt vänta.
A har tagit uppehåll från fotbollen och satsar helhjärtat på skolan. Det går jättebra för honom. Både han och mellansonen J är nu längre än jag.
Vi har massor av snö. W älskar det. Vi andra kanske inte tycker att det är fullt lika kul.
15 jan. 2010
Fredag
Fredagskväll och helg. Jag var ledig i dag och A var hemma för han hade så ont i halsen och W kräktes i morse men bara en gång ,sedan var det full rulle. Jag han tvätta två omgångar i tvättstugan,sedan åkte jag .A och W till J-berg. Jag och P skall på en stor fest i slutet på februari på Stallmästargården i Stockholm,kläd index är smoking så jag letar klännig nu. P har lätt för han kan både hyra smoking och skor, men jag....???? suck. Jag är ju ingen mode människa,jag kan ha samma kläder i åratal för att de är ju sköna,kanske för att jag inte har någon dotter,vad vet jag. Nu måste jag hitte den perfekta klänningen och det är inte lätt kan jag lova.
Vi drack lite Anna,godaste mousserande som finns

Sedan drack vi miljövin till pestokyckling

Lyckades fånga tre grabbar på bild.
Kanske en utmaning???? Tonårsgrabbar
13 jan. 2010
Olycka
De ringde från dagis : W har trillat i rutchbanan och slagit sig. Fröken A har kört honom till vårdcentralen-
Först tänkte jag ,oj,men vi har ju varit med förr. Mellan sonen J han kraschade hela tiden och överallt.
W hade fått ett djupt jack i hackan och är både limmad och tejpad.
Han var sedan den stora hjälten på dagis och fick berätta sin historia massor av gånger för nyfikna kompisar.
Lite omskakad var han
Till hans stora glädje får han inte tvätta hakan och halsen på sju dagar
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






