17 okt. 2009

Slavdrivare

Jag har bestämmt mig för att jag måste göra något åt min hälsa. Jag rör mig alldeles för lite och är ofta förkyld och småsjuk.  Så vad skall man göra? Jo jag har börjat jogga.  I dag sprang jag med äldsta grabben A. Han är en riktig långdistansare som njuter av att springa. Han kan springa flera mil utan att röra en min efteråt. Vi måste ha sett roliga ut i hallen.Han med sina fantastiskt fina löparkläder från Djurgårdens fotbollsprofil och jag i min början på 90-talets overall och stickad mössa. Jag ville ta en bild men fick inte för A. Sedan sprang vi ut i regnet ,han först och jag sedan. Efter ett tag stannade han till och sade "mamma spring först du så jag märker om du skulle falla i hop och dö" Omtänksamt eller hur?!
Jag klarade det i alla fall och fick faktiskt beröm av sonen.
I kväll är jag värd ett glas rött vin

3 kommentarer:

  1. HAHAHA!! Vilken underbar kommentar. Vad duktig du är. Heja Ullis!

    SvaraRadera
  2. Han älskar nog sin mamma lite i alla fall . även om man är världens pinsammanste och dummaste.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte ni var jättesöta där ni satt i vår hall.A pigg och nyter och U som en väl urvriden disktrasa.
    Tycker mormor.

    SvaraRadera