5 nov. 2009

Jakten på vaccin

Vi försöker att vaccinera oss . Nu har vi upptäckt att det är inte helt lätt . A kommer att få vaccin i sin skola men J som går på en friskola kommer inte att få något. Jag räknas som prioriterad eftersom jag jobbar inom vården och med kirurgi.  Glada och förväntansfulla satte vi oss i bilen i går för att åka till vårat lokala sjukhus. Tyvärr var det inte bara vi som kommit på det. Det var byst på sjukhuset och kö utanför. Över trehundra människor före oss.  Vi gick inte ens ur bilen.  Jag blev lite desperat då jag tycker att det är viktigt att i alla fall barnen skall vaccineras då den här influensan har samma bakteriestam som spanska sjukan,som dessutom kom i en andra omgång,muterad. Folk dog som flugor.  Jag chansade och åkte förbi BVC,där var det inte en människa. Fyra barn före oss så W fick sin spruta. Tyvärr ville de inte ta A och J samtidigt,de var för gamla.   Snälla mormor satt i dag ,dan efter ,på vårdcentralen med J så nu är han också vaccinerad. Jag hade kollat upp mängden vaccin hela dagen och tänkte gå efter jobbet,men då var det slut. I morgon är jag ledig så forsättning följer...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar